Panel diskusija

Doc. dr Branka Novčić

Branka Novčić je docent na Katedri za Marketing menadžment i odnose s javnošću, Fakulteta organizacionih nauka, Univerziteta u Beogradu. Rođena je u Beogradu, gde je završila osnovnu i srednju školu. Obrazovanje je nastavila na Fakultetu organizacionih nauka kroz osnovne, master i doktorske studije. Doktorirala je 2015. godine u oblasti brendiranja područja, na temi „Razvoj modela brendiranja nacije“, a fokus doktorske disertacije bio je na istraživanju interne i eksterne percepcije brend identiteta i imidža Srbije. U oblasti brendiranja područja usavršavala se u Italiji (Fakultet za društvene i političke nauke, Univerzitet u Milanu), Austriji (Centar za Jugoistočne Evropske studije, Univerzitet u Gracu) i Sloveniji (Fakultet za društvene nauke, Univerzitet u Ljubljani).

Od 2009. godine zaposlena je Fakultetu organizacionih nauka i učesestvuje u sprovođenju nastave na osnovnim i master studijama Katedre. U periodu od 2009. do 2012. godine učestvovala je na takmičenjima u rešavanju studija slučaja kao deo tima Fakulteta gde je ostvarila zapažene rezultate, a posebno se izdvajaju uspesi na svetskom takmičenju Hult Global Case Challenge u Londonu i Njujorku (2011. i 2012. godina), gde je bila mentor i član pobedničkog tima.

Iskustvo u praksi sticala je radeći kao: asistent marketing menadžera u kompaniji Moć prirode, asistent menadžera prodaje u kompaniji DaimlerChrysler SCG i novinar časopisa/emisije Brendomania. Profesionalno i stručno usavršavanje nastavila je i tokom rada na Fakultetu, radeći kao stručni saradnika na projektima Olimpijskog komiteta Srbije, brenda Equa bottles (Slovenija), marketinške agencije Viralbeat (Italija), TMG-BMC Ltd. (Slovenija) i Doma zdravlja Vizim. Takođe bila je član Organizacionog odbora konferencije SYMORG 2010 i 2016, kao i rukovodilac projekta „SYMORG StartUp Day 2016“ i „FON StartUp Day 2017“.

Od 2016. godine nalazi se na poziciji izvršne direktorke Centra za brendiranje područja, čija je osnovna delatnost savetovanje, edukacija i izrada projekata za unapređenje imidža i reputacije područja.

1-branka-novcic
2-jasmina-popovic

Jasmina Popović

Jasmina Popović je diplomirala psihologiju, a potom završila master studije poslovne psihologije. Prvi profesionalni izazov joj je bio upravo u radu sa studentima. Radila je kao saradnik u nastavi na katedri za Poslovnu psihologiju na Fakultetu za pravne i poslovne studije u Novom Sadu. Nakon dve godine, odlučila je da se oproba u drugoj sferi poslovanja i priključila se sektoru za ljudske resurse kompanije Carlsberg Srbija. Tokom nepunih 6 godina provedenih u Carlsbergu, promenila je nekoliko pozicija. Danas radi na poziciji HR Business Partnera za lanac snabdevanja kupaca i brine se o regrutaciji, selekciji, razvoju i zadovljstvu ljudi u tom delu kompanije.

Milan Simić

Rođen u Beogradu 1977. godine. Diplomirao na Elektrotehničkom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Završio je i specijalističke studije na programu “Internet Governance” Diplo Fondacije i Univerziteta na Malti. Trenutno je na MBA (Master of Business Administration) studijama The University of Sheffield. Profesionalno iskustvo sticao u UVTC Švedska, Timepiece Portugal i Agena Srbija na različitim pozicijama vezanim za OSS/BSS platforme. Kao nezavisni konsultant učestvovao na IT projektima u više zemalja Severne Amerike, Latinske Amerike i EU. Učestvovao u implementaciji OSS/BSS platformi tokom puštanja u rad m:tel CG.

Na poziciji je izvršnog direktora za IT podršku i ICT servise koja je odgovorna za planiranje, razvoj i upravljanje IT infrastrukturom, platformama i ICT servisima. Pre ove pozicije bio je Direktor Funkcije za IT kao i Direktor Sektora za IT razvoj i integraciju u „Telekom Srbija“ a.d. Bio je član Nadzornog odbora „Telekom Srpske“ a.d., Banja Luka. do 2010, kada je postavljen za člana Revizorskog odbora kćerke kompanije.

3-milan-simic
4-nikoleta-kosovac

Nikoleta Kosovac

Nikoleta je diplomirala na Filološkom fakultetu u Beogradu, na katedri za skandinavske jezike i književnosti. Nakon dugogodišnjeg rada u brojnim domaćim i stranim magazinima i radio stanicama, kao i beogradskim advertajzing agencijama Publicis i Saatchi&Saatchi, poželela je da radi nešto u šta zaista veruje i to pronašla u socijalnom preduzeću Liceulice – prvim uličnim novinama u Srbiji. Već sedam godina se kao koordinatorka ovog socijalnog preduzeća suočava licem u lice sa brojnim izazovima koje sa sobom nose nezavisni, aktivistički medij i rad na ekonomskom i socijalnom osnaživanju najugroženijih sugrađana i sugrađanki.

Pokret uličnih novina dobija na snazi u drugoj polovini prošlog veka, kada je na ulicama sve više beskućnika – bilo veterana ratova na koje su svi zaboravili, bilo gubitnika novih društvenih zakonitosti. U Njujorku su 1989. godine pokrenute Street News (ulične novine), u kojima su ubrzo počeli da pišu i stvaraju i neki od najpoznatijih i najplaćenijih novinara i umetnika, okupljeni oko najvažnijeg cilja: skrenuti pažnju na na odbačene ili odbegle od društva i porodice.

Zamajac je pokrenuo mašinu, i dvadesetak godina kasnije, oko 30 miliona ljudi na svetu kupuje i čita ulične novine, a čak 300000 beskućnika, siromašnih i dece ulice živi od njihove prodaje. Pored osnovnih namera ovakvih novina – obezbeđivanje prihoda marginalizovanim grupama, skretanje pažnje javnosti na njihove probleme i uspostavljanje mreže pomoći i podrške – danas su one često i konkurencija svojoj komercijalnoj “braći i sestrama”, koje kupujemo na kioscima. Ulične novine daju drugačiji pogled na stvarnost, osvešćuju, ali ne samo da bi ukazale na neke probleme već nude rešenja za iste, a uz to ekonomski i socijalno osnažuju najosetljivije.

Sličan projekat pokrenut je u Srbiji 2010. godine pod imenom LICEULICE. Osnovna delatnost je izdavanje uličnog magazina Liceulice (do sada je izdato 33 broja, i distribuirano preko 120000 primeraka) i njegova distribucija (50% svakog prodatog primerka dobijaju prodavci) kroz specifičnu prodajnu mrežu koju trtenutno čini 100-аk teško upošljivih stanovnika/ca (beskućnici, osobe sa smetnjama u razvoju, korisnici psihijatrijskih usluga, itd).

Milica Čalija

Milica Čalija, mama troje dece i preduzetnica, kreira magiju ovsenih kolača “Anđeli” nastalih po originalnoj recepturi porodice Čalija. Počela je karijeru pre 15 godina kao televizijski voditelj i autor na RTS-u, paralelno sa tim je pisala knjigu pripovedaka koju je nagradio legat “Borislav Pekić”. Potom radila kao urednik u magazinu Elle, pa izvršni urednik magazina Jolie. Šest godina života posvetila je korporativnoj karijeri u industriji hrane i konditora, najpre kao PR menadžer, potom direktor korporativnih komunikacija, i na posletku direktor marketinga. Danas više ne veruje u korporacije već u ličnu inicijativu i sopstveni proizvod. Diplomirani je profesor italijanskog jezika i sertifikovani trener za javne nastupe od Media Training Worldwide, New York. Veruje da svako od nas ima moć da promeni stvari na bolje, zbog toga je jedna od osnivačica društva UdruŽene, čiji je cilj osnaživanje žena i njihovog položaja u društvu. Sluša audio knjige dok vozi, ali misli da je stari dobri povez neprevaziđena forma.

Poznanici kažu da joj je najveća veština što ume imenicu “ljubav” da pretvori u glagol.

5-milica-calija