Autor: Branislav Cvenić     -Tekst je lično delo autora, a ne stav organizacije

Linkedin je sve popularnija poslovna društvena mreža namenjena povezivanju poslodavaca i ljudi koji traže posao. Ova mreža je nastala sa ciljem efikasnog predstavljanja profesionalnih sposobnosti njenih članova, povezivanja i što bržeg spajanja poslodavaca sa lovcima na poslove. Linkedin je, pored ostalog, najveća svetska profesionalna poslovna društvena mreža na kojoj poslovni ljudi razmenjuju iskustva, učestvuju u raspravama, dele zanimljive sadržaje i pronalaze nove poslodavce.

LinkedIn je najbolji način za lični brending, kao proširena verzija vaše biografije ili CV-a. Ono što LinkedIn razlikuje od običnog online CV-a jeste mogućnost umrežavanja sa drugim korisnicima, što samo grana mogućnosti. Pre svega, svaki registrovani korisnik na sistemu može napraviti svoju mrežu tako što će se povezati sa drugim korisnicima sa kojima je na izvestan način sličan. To dalje daje mogućnost za preporuke među članovima koje mogu imati različite osnove, što podrazumeva odnos sa članom koji se preporučuje. Preporučivanje pruža mogućnost izgradnje reputacije i uvida u kvalitet obavljanih poslova, bilo da se radi o poslodavcu ili zaposlenom. Na taj način se prvo sama pretraga, a kasnije i evaluacija rezultata pretrage, obavlja na najjednostavniji način, pri čemu je glavni cilj odabir kvalitetnog kadra, odnosno dobrog posla kod dobrog poslodavca.

Benefiti LinkedIn-a:

Linkedin kao društvena mreža donosi dosta benefita, kako ljudima koji tragaju za poslom, tako i poslodavcima.

Stručnjaci za regrutovanje i ljudske resurse su na Linkedin-u. Ljudi koji zapošljavaju gledaju vaš profil. U stvari, ako niste na Linkedinu, može ih navesti da spekulišu zašto. Ako tražite posao, očekuje se da ćete biti na ovoj društvenoj mreži.

Linkedin ima obimne popise poslova. Ako tražite posao, možete iskoristiti Linkedinov mehanizam za traženje posla. Mnogi vrhunski brendovi koriste Linkedin kao način pronalaženja odgovarajućih kandidata kroz popise poslova, a na njemu postoji mnoštvo oglasa.

Primite (i dajte) odobrenja i izjave. LinkedIn omogućava vašim vršnjacima da podrže vaše veštine i napišu preporuke, a isto možete učiniti i za njih. Ljudi koji tragaju za mrežnim vezama ili kandidatima za posao će uzeti u obzir ove preporuke.

Napravite važne poslovne veze. Možete izabrati s kim ćete se povezati na Linkedin-u.

Pridružite se profesionalnim grupama koje uključuju slične ljude. Linkedin ugošćuje hiljade online grupa koje omogućavaju profesionalcima da se umrežavaju unutar svojih niša.

Obratite se ljudima koji gledaju vaš profil. Linkedin vam kaže ko gleda vaš profil, koji otvara vrata kada je u pitanju upoznavanje novih ljudi i stvaranje važnih veza. Na primer, ako je neko od vas zainteresovan za rad pregledao vaš profil, možete ga kontaktirati i reći: „Primetio/la sam da ste pogledali moj profil. Voleo/la bih da razgovaram.“

Ažuriranje onlajn biografije je lakše nego stalno ažuriranje rezimea. Uz Linkedin, ne morate da brinete o zapošljavanju profesionalnog pisca rezimea ili formatiranju dokumenata. Potrebno je samo da kliknete na dugme Uredi i unesete željene informacije. Formatiranje je urađeno za vas (Ipak, još uvek morate da brinete o pravopisu i gramatici.)

Uspostavite svoju stručnost koristeći Linkedin sadržajnu platformu. Linkedin poziva i korisnike da kreiraju sadržaj. Postavljanje članaka na Linkedin može vam pomoći da uspostavite svoju stručnost.

Čitajte vesti iz vaših veza. Vaše veze šalju vesti, savete i ažuriranja koje možete pregledati da biste bili u toku sa trendovima u industriji i pravovremenim temama.

Istražite druge poslove. Mnogo biznisa je na Linkedin-u. Ako ste zainteresovani za rad sa određenom kompanijom, možete da koristite Linkedin da biste pročitali njen poslovni profil, povežite se sa ljudima koji rade za tu kompaniju i još mnogo toga.

Kako napraviti kvalitetan profil?

U ovom odeljku ćemo vam predstaviti na šta sve treba da obratite pažnju prilikom uređivanja vašeg Linkedin profila kako bi on izgledao profesionalno.

   1. Redovno update-ujte vaš profil.

Mnogi ljudi zaboravljaju da održavaju njihov profil ažurnim. Ne postoji razlog da imate zastarele informacije na Linkedin-u, samo može loše uticati na vas.

   2. Koristite samo profesionalne fotografije.

Profili koji imaju sliku imaju 7 puta veće šanse da budu pogledani u odnosu na profile koji nemaju sliku. Vaša slika ne treba da bude zastarela, kao ni da pripada nijednoj drugoj društvenoj mreži. Takođe, ne postavljajte sliku sa kućnim ljubimcem i nekom drugom osobom.

Linkedin je za profesionalce, budite jedan od njih!

   3. Napišite dobar opis.

Ovo je mesto gde vi zapravo prodajete sebe. Vaš opis treba da sadrži više o tome što ste naveli u naslovima, da dovede do izražaja vaše sposobnosti, kao i dosadašnje karijerno iskustvo. Držite vaš ego pod kontrolom, fokusirajte se na najvažnije detalje u vašoj karijeri, izbegavajte korišćenje žargona i osigurajte da je lak za čitanje.

   4. Koristite ključne reči sa namerom.

Reči su veoma bitne, pogotovo ako želite biti nađeni od strane poslodavca. Korišćenje pravih ključnih reči je razlika između biti nađen i biti nevidljiv. Identifikujte reči po kojima želite biti nađeni i koristite te reči u naslovu, opisu i u samom profilu.

   5. Personalizujte vaš Linkedin URL.

Kada kreirate LinkedIn nalog, dobijete generisan URL koji se sastoji od imena, prezimena i nekih brojeva. Srećom, postoji opcija da to promenite i sredite vaš URL, kao adresu vašeg onlajn biografije.

   6. Pomozite vašem profilu da se istakne dodavajući dokumenta, slike, videe i prezentacije.

   7. Dodavanje novih sekcija na profilu.

Linkedin dopušta da dodate nekoliko sekcija i napravite vaš profil preglednijim. Možete dodati sekcije za volontiranje, nagrade i patente. Sve ove sekcije otvaraju nove mogućnosti i stvaraju nove konekcije.

   8. Obratite pažnju na to koje će vaše veštine biti istaknute.

Ljudi će vas oceniti za sve vrste veština, nekada i za veštine koje vi ne posedujete. Postoje veštine kao što su brzo jedenje, žvakanje žvake i tuširanje, ali to ne znači da ostali Linkedin korisnici moraju da vide ako ste ocenjeni za ove veštine. Linkedin vam dozvoljava da sve manje bitne veštine uklonite.

9. Povežite se sa ljudima koje ne poznajete.

Jedna od najvećih grešaka koje ljudi prave jeste što ne pokušavaju da se povežu sa ljudima koje ne poznaju. Poenta Linkedin-a je da upoznate nove ljude i uspostavite nove konekcije. Proširivanje vaše Linkedin mreže ima dosta benefita. Dovodi vas ispred influensera. Bivate ocenjeni za više veština. Više ljudi vide vaš najbolji sadržaj što je odlično za personalno brendiranje.

   10. Objavljujte kvalitetne postove.

Linkedin posts vam pruža drugačiji način da širite svoj uticaj, dobijete veću vidljivost i nove pratioce. Vaši pratioci dobijaju notifikaciju kada god nešto objavite. Novi ljudi mogu da vas pronađu preko pretraživača. Uvek razmišljajte o ljudima do kojih želite stići, istaknite vaše ekspertize i interese objavljujući kvalitetan sadržaj. Budite sigurni da je vas sadržaj pristojan za 400 miliona biznis profesionalaca koji koriste Linkedin.

  11. Nađite i priključite se grupama na Linkedin-u.

Jedan od načina da se povežte sa ljudima sličnim vama je da uđete u Linkedin grupe koje dele slična interesovanja kao i vi.

-Priključite se diskutovanju.

-Započnite nove interesantne diskusije.

-Ne pokušavajte da prodate proizvod, uslugu ili da promovišete sebe, već prodajte svoju ekspertizu. To će pomoći da izgradite personalni brend.

   12. Koristite pretraživač kako biste došli do ljudi.

LinkedIn pretraživač je put do vaših budućih konekcija. Tražite ljude preko imena, kompanije ili veština. Takođe postoji i advanced search gde možete pretraživati mnogo detaljnije (jezik, industrija, lokacija itd).

   13. Zapamtite gde i kada ste nekoga upoznali

Kada vaša Linkedin mreža preraste na hiljade, veoma je teško zapamtiti svaku osobu. Srećom, Linkedin olakšava ovo. U Relationship sekciji možete da pogledate datum kada ste se povezali sa odredjenom osobom. Takođe, Linkedin vam dozvoljava da napišete tekst o vašoj konekciji, uključujući kako ste je upoznali ili neke podsetnike koji će vas lakše asocirati na tu osobu. Tekst koji napišete će biti vidljiv samo vama.

   14. Izgradite jake biznis veze.

Kada neko prihvati vaš zahtev da se povežete, ne treba odmah nuditi vašu uslugu ili proizvod. Počnite polako lajkovanjem, komentarisanjem ili šerovanjem njihovih objavama. Izgradite vezu i poverenje pre nego što stupite u kontakt sa određenom osobom ili kompanijom.

   15. Budite pozitivni.

Šta god kažete odražava se na vas. Nikada ne objavljujte negativne komentare o nečijoj objavi ili prethodnom poslodavcu. Umesto toga razmislite da li postoji konstruktivan način da ostavite vaš komentar.

   16. Pitajte za preporuke.

Ako niste zadovoljni brojem preporuka koje ste dobili uvek možete da pitate za njih. Linkedin vam ovo olakšava time što postoji Ask to be recommended link, gde možete da specifirate za šta ili od koga želite preporuku. Pitajte određene ljude. Nemojte nasumično pitati sve konekcije da vas preporuče. Budite selektivni.

Još jedan način da dobijete preporuke jeste da vi pišete preporuke za druge ljude sa kojima ste radili. Niste ni svesni šta sve u životu možete dobiti samo ako pitate. 😊

5 zaključaka iz osnova Linkedin-a:

 

  • Komplentan i napredan lični profil
  • Povežite se i razvijte mrežu kontakata
  • Budite članovi relevatnih grupa
  • Pratite kompanije za koje ste zainteresovani
  • Budite aktivni i doprinosite:
    • Share
    • Status update
    • Diskusije

 

Pet LinkediIn činjenica:

 

  1. LinkedIn broji 380 miliona članova u više od 200 zemalja sveta.
  2. LinkedIn u Srbiji ima preko 200,000 članova i godišnji rast je +30%!
  3. Svakog sekunda, najmanje dve nove osobe otvore nalog na LinkedInu.
  4. Više od 4 miliona kompanija ima profil na LinkedIn Company Pages.
  5. Direktori svih kompanija sa liste Fortune 500 za 2015. godinu su članovi Linkedina.