Šta je Case Study Show?

Case Study Show je projekat koji je nastao 2006. godine na Fakultetu organizacionih nauka kada su članovi ESTIEM LG Beograd došli na ideju da predstave nešto što je po prvi put organizovano u Sjedinjenim Američkim Državama i što je već tada bilo vrlo značajno u ostalim zemljama – takmičenje u rešavanju studija slučaja.

Projekat je takmičarskog karaktera i značajan je kako za studente, tako i za kompanije učesnice. Studenti imaju priliku da svoje znanje, ideje i snalažljivost pokažu prilikom rešavanja realnog poslovnog problema i time steknu iskustvo koje će im u poslovnom svetu biti od velike koristi. Projekat se sastoji iz četiri dela: Buisness Case, Case Academy, Speed Dating i Meet Up. Svaki od delova projekata pruža takmičarima priliku da se na različite načine upoznaju sa kompanijama i njihovim predstavnicima.

Ono što je najbitnije za studente jeste činjenica da Case Study Show pruža priliku da se izbore za jednu od mnogobrojnih vrednih nagrada koje kompanije učesnice pripremile. Od prakse, posete kompanijama, organizacije specijalnih događaja za kompanije pa sve do zaposlenja u istim. Dok kompanije pored ideje i potenicijalnog rešenja za svoj problem imaju mogućnost da među studentima ponađu potencijalne buduće kadrove.

Case Study Show je prilika za sticanje mnogobrojnih korisnih veština, kao što su: komunikativnost, timski duh, posvećenost, veštine prezentovanja, veštine donošenja odluka, organizovanost i mnoge druge, koje studentima donose beneficije u budućem radu kako na fakultetu tako i kasnije tokom zaposlenja.

Deset godina dugu tradiciju Case Study Show-a obeležili su kako dobri takmičari, tako i najpoznatije kompanije na našem tržištu, ali i odlični organizacioni timovi koji su se trudili da iz godine u godinu ovo takmičenje poprimi karakteristike svetskih takmičenja te vrste.

O Projektu

Case Study Show je edukativna manifestacija takmičarskog karaktera, koja se organizuje jedanaestu godinu zaredom, u periodu od 3. do 11. marta. Studenti se takmiče u rešavanju studije slučaja, koju zadaju kompanije učesnice. Case Study Show je jedinstvena prilika koja omogućava studentima da se susretnu sa realnim problemima iz oblasti poslovanja kompanija učesnica, kao i da daju kreativne ideje za rešavanje tih problema. Svaka kompanija bira najbolje rešenje studije slučaja i pobednički tim nagrađuje praksom, posetom kompaniji,trening programom ili drugim vrednim nagradama. Projekat je otvoren za sve studente Beogradskog univerziteta i sastoji se iz četiri dela:

Business Case

Business Case predstavlja najveći deo projekta i podrazumeva rešavanje studija slučaja gde kompanije učesnicima zadaju realan poslovni problem iz oblasti njihovog poslovanja. Namenjen je studentima završnih godina osnovnih i master studija, jer je za ovakvu studiju slučaja potrebno znanje i iskustvo. Pobednici dobijaju mogućnost prakse, posete kompanijama, organizacije specijalnih događaja za kompanije pa sve do zaposlenja u istim.

Studije slučaja mogu se rešavati i na engleskom jeziku ukoliko kompanije izraze želju za tim.
Poslovni izazovi se rešavaju timski, tri tima sa po četiri studenta po kompaniji. Za prezentaciju svog rešenja imaju po 10 minuta, dok se predstavnicima kompanije pruža mogućnost da, za isto vreme, postave pitanja vezana za rešenje studije slučaja svakog tima.
Nakon svake sesije prezentacija rešenja održava se Feedback radionica, gde predstavnici date kompanije kao i učesnici koji su rešavali njihovu studiju slučaja, diskutuju o prezentovanim idejama i studenti dobijaju feedback za svoj rad.

Business Case predstavlja izazov i veliku priliku da učesnici steknu profesionalno iskustvo i zato je ovo vrlo značajan deo projekta koji privlači sve veći broj učesnika iz godine u godinu. Business Case se održava 9. i 10. marta.

Case Academy

Case Academy je namenjen studentima početnih godina osnovnih studija, kao i onim studentima koji nemaju previše iskustva u rešavanju studije slučaja. Case Academy predstavlja jednu vrstu treninga i obuke za rešavanje studije slučaja, odnosno pripremu za rešavanje Business Case-a u nekoj od narednih godina. Case Academy se sastoji iz dva dela: Predavanja i Case Room-a.

Studenti će u okviru predavanja imati priliku da u okviru četiri predavanja i dve radionice nauče od najiskusnijih i najboljih ljudi u oblasti rešavanja studija slučaja sa naših prostora nešto više o načinu na koji bi trebalo da pristupe rešavanju realnog poslovnog problema. Predavanja se održavaju 4. i 5. marta.

Case Room je deo projekta koji predstavlja rešavanje mini studije slučaja, koju zadaju kompanije i jedinstvena je prilika za upoznavanje studenata sa načinom rešavanja studije slučaja, kao realnog poslovnog problema. Ovom prilikom kompanije daju mogućnost studentima da se bolje upoznaju sa realnim problemima poslovanja, regrutovanjem zaposlenih i ostalim praktičnim primerima situacija u kojima mogu da se nađu u budućnosti.

Učesnici se takmiče u tri tima od po tri člana i imaju četiri sata da reše mini studiju slučaja, uz dodatnu formu pitanja, koju zadaje kompanija učesnica po svojoj želji. Nakon četiri sata rešavanja, učesnici prezentuju svoja rešenja predstavnicima kompanija za čije rešavanje studije slučaja su se prijavili. Pobedničke timove očekuju vredne nagrade koje su za njih pripremile kompanije. Case Room se održava uporedo sa Business Case-om 9. i 10. marta.

Speed Dating

Speed Dating predstavlja kratak intervju sa predstavnicima velikih kompanija. U više sesija, učesnici imaju priliku da u ograničenom vremenskom roku od 5 minuta predstave sebe i svoje ideje na osnovu unapred definisanih tema od strane kompanija i organizacija učesnica. Studenti imaju mogućnost da se oprobaju u elevator prezentovanju, a kompanije da upoznaju mlade ljude sa puno potencijala i inovativnih ideja. Kroz ovu aktivnost, studenti se oprobavaju i testiraju sebe u dinamičnom okruženju, što predstavnicima kompanija i organizacija omogućava da uvide njihovu snalažljivost, upornost, originalnost i sposobnost.

Speed Dating će biti organizovan u nišama- kompanije će biti podeljene po privrednim granama, tako da će studenti imati mogućnost da biraju kojoj privrednoj grani i kojim kompanijama žele da se predstave. Održava se poslednjeg dana projekta, 11. marta.

Meet up

Meet Up predstavlja način povezivanja studenata i predstavnika kompanija u neformalnoj i opuštenoj atmosferi. Studenti će imati priliku da se upoznaju sa predstavnicima kompanija, kao i da postave pitanja vezana za poslovanje određene kompanije uopšte ili za strukturu studije slučaja koja će biti zadata u okviru takmičarskog dela projekta. Takođe, svi posetioci će moći da ostave svoj CV u online bazu koja će biti prosleđena svim partnerima projekta. Ovaj deo je otvoren za SVE studente, bez obzira na to da li učestvuju u takmičarskom delu ili ne. Meet Up se održava 3. marta, neposredno pre svečanog otvaranja projekta.

Organizacioni tim Case Study Show-a

Iza svakog uspešnog projekta stoji odgovoran i posvećen tim. Iza nas je deset uspešnih realizacija projekta, veliki broj rešenih studija slučaja, uspešnih studenata i pozitivnih kritika partnera učesnika. Ove godine organizacioni tim Case Study Show-a postavio je visoke ciljeve, kako bi i jedanaesti put igrali na najvišem nivou.

Predstavljamo vam organizacioni tim Case Study Show-a za 2017. godinu:

 

Koordinator projekta – Sanja Nedeljković; Osoba koja je zadužena za koordinaciju i praćenje rada svih timova u okviru organizacionog tima. Predstavlja veliku podršku i oslonac timovima. Biti project leader ovakvog velikog projekta znači odgovornost.

 

Tim za korporativne odnose – tim koji ima izuzetnu odgovornost kada je u pitanju saradnja sa kompanijama učesnicama. Izuzetno je ozbiljan, posvećen zadacima i odgovoran. Biti deo tima za korporativne odnose znači profesionalnost.

Koordinator tima: Miljan Ivanović

Članovi tima su: Amra Hoćanin, Anđelka Ćirić, Bane Avramović, Miloš Savčić i Nastasija Petković

 

Tim za odnose s javnošću  – posvećen, kreativan tim za koga društvene mreže predstavljaju moćno sredstvo komunikacije i oglašavanja. Obavljaju komunikaciju sa medijima i njihov glas se daleko čuje. Biti deo tima za odnose s javnošću znači komunikativnost.

Koordinator tima: Uroš Jeremić

Članovi tima su: Ana Kuljanin, Marija Minić, Milan Ilić, Mina Vučković i Uroš Arsenijević

 

Tim za dizajn – epicentar kreativnosti, tim koji ne samo da ima izuzetne ideje, već poseduje znanje i sposobnosti da te ideje realizuje. Biti deo tima za dizajn znači kreativnost.

Koordinator tima: Marija Mladenović

Članovi tima su: Bojana Bakić, Ivona Jovanović, Nataša Leković i Zorana Ikonić

Tim za odnose sa učesnicima – tim koji svojoj pozitivnom energijom čini da je ceo organizacioni tim jedna velika porodica. Glavno zaduženje vezano je za komunikaciju sa potencijalnim učesnicima na projektu. Biti deo tima za odnose sa učesnicima znači vedar duh.

Koordinator tima: Tamara Jeremić

Članovi tima su: Filip Arsović, Milica Arambašić, Milica Ćorić, Vanja Tubić i Zorana Radojević

 

Tim za odnose sa predavačima – tim koji će svojim bezrezervnim zalaganjem obezbediti da najveći stručnjaci iz oblasti rešavanja studija slučaja prenesu na najbolji mogući način svoje znanje i deo iskustva na sve učesnike koji su početnici u rešavanju studija slučaja. Biti deo tima za odnose sa predavačima znači posvećenost.

Koordinator tima: Bojana Ivanović

Članovi tima: Aleksa Vulović, Katarina Garić i Tamara Svorcan

 

Tim za logistiku – tim za koji ne postoji nemoguće. Zadatak tima je da obezbedi da sve što je potrebno bude na pravom mestu u pravo vreme kako bi priprema i sama realizacija projekta protekla u najboljem mogućem redu. Biti deo tima za logistiku znači pravovremenost.

Koordinator tima: Anja Jeveričić

Članovi tima su: Aleksandra Đukić, Nataša Todorić, Uroš Đurov, Valentina Mitrović i Vladimir Novitović

 

Koordinator za finansije – osoba koja prati i kontroliše sve novčane tokove u toku realizacije projekta i izuzetno uspešno balansira između želja i mogućnosti. Biti tim za finansije znači racionalnost.

Koordinator za finansije: Ivana Petrović

Šta je studija slučaja?

Pitaš se šta je studija slučaja?

Studija slučaja je analiza poslovne situacije bazirane na poslovanju stvarne ili izmišljene organizacije. Cilj analize studije slučaja je da se student koji analizira slučaj stavi u položaj menadžera ili poslovnog savetnika koji bi trebalo da reši neki poslovni problem. Analizom studije slučaja studenti daju preporuke organizaciji za prevazilaženje problema.

Studija slučaja pruža prikaz situacije u kojima studenti mogu identifikovati i rešavati probleme primenjujući stečena znanja tokom studiranja. Zahvaljujući rešavanju studenti dobijaju dragoceno iskustvo koje će im koristiti u budućnosti.

GDE JE PRVO TAKMIČENJE ODRŽANO?

Prva takmičenja u rešavanju studije slučaja su održana u Sjedinjenim Američkim Državama.

Kod nas, prvo takmičenje ovog tipa je održano 2006. godine, kada je studentska organizacija ESTIEM LG Beograd po prvi put organizovala Case Study Show. ESTIEM LG Beograd je ovim takmičenjem predstavio studentima način funkcionisanja kompanija. Studenti dobijaju profesionalno iskustvo, dok kompanije ostvaruju potencijalna rešenja svojih problema i u studentima pronalaze svoje potencijalne buduće kadrove.

Takmičarski deo Case Study Show-a pruža studentima šansu da rešavaju realne poslovne probleme, kao i da se upoznaju sa predstavnicima kompanija. Samo takmičenje traje dva dana, a studenti svoja rešenja prezentuju u timu od po četvoro pred predstavnicima kompanija i medija.

Uspeh samog takmičenja je prethodno iskustvo najboljih takmičara koji su dobili praksu u kompanijama koje su podržale projekat i čiju su studiju slučaja rešavali.

Partneri projekta

Zlatni partneri

Vip logo

 

Logo_Henkel_no_claim_RGB_tra (1)

 

logo mozzart

 

Maxi Logotip         

 


roche

Srebrni partneri

Opel logo (1)        logo_eFront

 

                             BOSCH LOGO

Bronzani partneri

 

horizontal_blue

 

         TeleSign Logo (1)

 

centili-logo-orange-rgb

 

        quantox-logo-color

Medijski partneri

image001 Biznis magazin - bela pozadina

casopis Industrija logo        logo vesti stampa

 

Nedeljnjik glava nova [outline]              PC Press logo

 

     Portal-mladi-logo            BiF logo

 

diplomske-250x80 (1)    Ekonometar

 

cosmopolitan logo      STORY logo_1

 

Politika LOGOTIP     Telegraf White Logo Print

 

         Vecernje Novosti ONLINE (1)                PLAY logo

 

studenti-250x80mas

dne   Logo - Internet ogledalo

najstudLOGO-RADIO-NOVOSTI

ekapprof

 

kursevi-logo-slogan

Naturalni partneri

 

ZLATIBORAC DOKAZANO AUTHENTIC Bez Pozadine

 

6-slatkosrcePuzle_Logo

nestle_logo-1-300x125

main

logo-sajt1

logo-fitpass

kont

Jaffa Crvenka logo pantone-page-001

Coca-Cola-Hellenic-logo

cin