Šta je Case Study Show?

Case Study Show je projekat koji je nastao 2006. godine na Fakultetu organizacionih nauka kada su članovi ESTIEM LG Beograd došli na ideju da predstave nešto što je po prvi put organizovano u Sjedinjenim Američkim Državama i što je već tada bilo vrlo značajno u ostalim zemljama – takmičenje u rešavanju studija slučaja.

Projekat je takmičarskog karaktera i značajan je kako za studente, tako i za kompanije učesnice. Studenti imaju priliku da svoje znanje, ideje i snalažljivost pokažu prilikom rešavanja realnog poslovnog problema i time steknu iskustvo koje će im u poslovnom svetu biti od velike koristi. Projekat se sastoji iz pet delova: Case Academy, Business Case, Show(me)Business, Speed Dating, Meet up. Svaki od delova projekata pruža takmičarima priliku da se na različite načine upoznaju sa kompanijama i njihovim predstavnicima.

Ono što je najbitnije za studente jeste činjenica da Case Study Show pruža priliku da se izbore za jednu od mnogobrojnih vrednih nagrada koje kompanije učesnice pripremile. Od prakse, posete kompanijama, organizacije specijalnih događaja za kompanije pa sve do zaposlenja u istim. Dok kompanije pored ideje i potenicijalnog rešenja za svoj problem imaju mogućnost da među studentima ponađu potencijalne buduće kadrove.

Case Study Show je prilika za sticanje mnogobrojnih korisnih veština, kao što su: komunikativnost, timski duh, posvećenost, veštine prezentovanja, veštine donošenja odluka, organizovanost i mnoge druge, koje studentima donose beneficije u budućem radu kako na fakultetu tako i kasnije tokom zaposlenja.

Jedanaest godina dugu tradiciju Case Study Show-a obeležili su kako dobri takmičari, tako i najpoznatije kompanije na našem tržištu, ali i odlični organizacioni timovi koji su se trudili da iz godine u godinu ovo takmičenje poprimi karakteristike svetskih takmičenja te vrste.

O Projektu

Case Study Show je edukativna manifestacija takmičarskog karaktera, koja se organizuje dvanaestu godinu zaredom, u periodu od 3. do 10. marta. Studenti se takmiče u rešavanju studije slučaja, koju zadaju kompanije učesnice. Case Study Show je jedinstvena prilika koja omogućava studentima da se susretnu sa realnim problemima iz oblasti poslovanja kompanija učesnica, kao i da daju kreativne ideje za rešavanje tih problema. Svaka kompanija bira najbolje rešenje studije slučaja i pobednički tim nagrađuje praksom, posetom kompaniji,trening programom ili drugim vrednim nagradama. Projekat je otvoren za sve studente Beogradskog univerziteta i sastoji se iz pet delova:

Business Case

Business Case predstavlja najveći deo projekta i podrazumeva rešavanje studija slučaja gde kompanije učesnicima zadaju realan poslovni problem iz oblasti njihovog poslovanja. Namenjen je studentima završnih godina osnovnih i master studija, jer je za ovakvu studiju slučaja potrebno znanje i iskustvo. Pobednici dobijaju mogućnost prakse, posete kompanijama, organizacije specijalnih događaja za kompanije pa sve do zaposlenja u istim.

Studije slučaja mogu se rešavati i na engleskom jeziku ukoliko kompanije izraze želju za tim.
Poslovni izazovi se rešavaju timski, tri tima sa po četiri studenta po kompaniji. Za prezentaciju svog rešenja imaju po 10 minuta, dok se predstavnicima kompanije pruža mogućnost da, za isto vreme, postave pitanja vezana za rešenje studije slučaja svakog tima.
Nakon svake sesije prezentacija rešenja održava se Feedback radionica, gde predstavnici date kompanije kao i učesnici koji su rešavali njihovu studiju slučaja, diskutuju o prezentovanim idejama i studenti dobijaju feedback za svoj rad.

Business Case predstavlja izazov i veliku priliku da učesnici steknu profesionalno iskustvo i zato je ovo vrlo značajan deo projekta koji privlači sve veći broj učesnika iz godine u godinu. Business Case se održava 8. i 9. marta.

Case Academy

Case Academy je namenjen studentima početnih godina osnovnih studija, kao i onim studentima koji nemaju previše iskustva u rešavanju studije slučaja. Case Academy predstavlja jednu vrstu treninga i obuke za rešavanje studije slučaja, odnosno pripremu za rešavanje Business Case-a u nekoj od narednih godina. Case Academy se sastoji iz dva dela: Predavanja i Case Room-a.

U okviru četiri radionice, tri predavanja i treninga, studenti će imati priliku da od stručnjaka iz ove oblasti nauče nešto više o načinu na koji bi trebalo da pristupe rešavanju realnog poslovnog problema. Predavanja se održavaju 3. i 4. marta.

Case Room je deo projekta koji predstavlja rešavanje mini studije slučaja, koju zadaju kompanije i jedinstvena je prilika za upoznavanje studenata sa načinom rešavanja studije slučaja, kao realnog poslovnog problema. Ovom prilikom kompanije daju mogućnost studentima da se bolje upoznaju sa realnim problemima poslovanja, regrutovanjem zaposlenih i ostalim praktičnim primerima situacija u kojima mogu da se nađu u budućnosti.

Učesnici se takmiče u tri tima od po četiri člana i imaju četiri sata da reše mini studiju slučaja, uz dodatnu formu pitanja, koju zadaje kompanija učesnica po svojoj želji. Nakon četiri sata rešavanja, učesnici prezentuju svoja rešenja predstavnicima kompanija za čije rešavanje studije slučaja su se prijavili. Pobedničke timove očekuju vredne nagrade koje su za njih pripremile kompanije. Case Room se održava uporedo sa Business Case-om 8. i 9. marta.

Speed Dating

Speed Dating predstavlja kratak intervju sa predstavnicima velikih kompanija. U više sesija, učesnici imaju priliku da u ograničenom vremenskom roku od 5 minuta predstave sebe i svoje ideje na osnovu unapred definisanih tema od strane kompanija i organizacija učesnica. Studenti imaju mogućnost da se oprobaju u elevator prezentovanju, a kompanije da upoznaju mlade ljude sa puno potencijala i inovativnih ideja. Kroz ovu aktivnost, studenti se oprobavaju i testiraju sebe u dinamičnom okruženju, što predstavnicima kompanija i organizacija omogućava da uvide njihovu snalažljivost, upornost, originalnost i sposobnost.

Speed Dating će biti organizovan u nišama- kompanije će biti podeljene po privrednim granama, tako da će studenti imati mogućnost da biraju kojoj privrednoj grani i kojim kompanijama žele da se predstave. Održava se poslednjeg dana projekta, 10. marta.

Meet up

Meet Up predstavlja način povezivanja studenata i predstavnika kompanija u neformalnoj i opuštenoj atmosferi. Studenti će imati priliku da se upoznaju sa predstavnicima kompanija, kao i da postave pitanja vezana za poslovanje određene kompanije uopšte ili za strukturu studije slučaja koja će biti zadata u okviru takmičarskog dela projekta. Takođe, svi posetioci će moći da ostave svoj CV u online bazu koja će biti prosleđena svim partnerima projekta. Ovaj deo je otvoren za SVE studente, bez obzira na to da li učestvuju u takmičarskom delu ili ne. Meet Up se održava 6. marta, neposredno pre svečanog otvaranja projekta.

Show(me)Business

Ono što dvanaesti Case Study Show izdvaja od svih prethodnih jeste tribina Show (me) Business, na kojoj će predstavnici kompanija imati priliku da predstave svoje poslovanje velikom broju zainteresovanih studenata, kao i aktuelna dešavanja u svojoj kompaniji. Na taj način će studenti moći da se upoznaju sa organizacionom kulturom, vrednostima koje propagira data kompanija, kao i ostalim bitnim informacijama. Novi deo projekta je odlilčna uvertira pred Meet Up, koja će studentima dati samopouzdanje da pitaju sve što ih zanima u vezi sa poslovanjem kompanije. Show (me) Business će se održati 6.marta na dan otvaranja projekta.

Organizacioni tim Case Study Show-a

Iza svakog uspešnog projekta stoji odgovoran i posvećen tim. Iza nas je jedanaest uspešnih realizacija projekta, veliki broj rešenih studija slučaja, uspešnih studenata i pozitivnih kritika partnera učesnika. Ove godine organizacioni tim Case Study Show-a postavio je visoke ciljeve, kako bi i dvanaesti put igrali na najvišem nivou.

Predstavljamo vam organizacioni tim Case Study Show-a za 2018. godinu:

Koordinator projekta – Luka Vlajković

Osoba koja je zadužena za koordinaciju i praćenje rada svih timova u okviru organizacionog tima. Predstavlja veliku podršku i oslonac timovima. Osoba koja  se trudi da motiviše ceo tim i da zajedno sa svima stvara vrednost i doprinese ostvarenju ciljeva koje je iznela tokom prijave za Project Leader-a Case Study Show-a 2018. Biti project leader ovako velikog projekta znači odgovornost.

Tim za korporativne odnose – tim koji ima izuzetnu odgovornost kada je u pitanju saradnja sa kompanijama učesnicama. Izuzetno je ozbiljan, posvećen zadacima i odgovoran. Biti deo tima za korporativne odnose znači profesionalnost.

Koordinator tima:Amra Hoćanin

Članovi tima su:Aleksa Lukić, Duška Aranbašić, Tea Polovina, Slobodanka Tešmanović, Aleksa Vučetić

Tim za odnose s javnošću  – posvećen, kreativan tim za koga društvene mreže predstavljaju moćno sredstvo komunikacije i oglašavanja. Obavljaju komunikaciju sa medijima i njihov glas se daleko čuje. Biti deo tima za odnose s javnošću znači komunikativnost.

Koordinator tima: Marija Minić

Članovi tima su:Anja Bjedov, Aleksandar Veljović, Anja Vejnović, Nastasija Petković, Petar Janjušević

Tim za dizajn – epicentar kreativnosti, tim koji ne samo da ima izuzetne ideje, već poseduje znanje i sposobnosti da te ideje realizuje. Biti deo tima za dizajn znači kreativnost.

Koordinator tima: Milan Ilić

Članovi tima su: Vanja Končarević, Trajko Krstić, Filip Valjarević, Đorđe Karagača

Tim za odnose sa učesnicima – tim koji svojoj pozitivnom energijom čini da je ceo organizacioni tim jedna velika porodica. Glavno zaduženje vezano je za komunikaciju sa potencijalnim učesnicima na projektu. Biti deo tima za odnose sa učesnicima znači vedar duh.

Koordinator tima: Neda Stošić

Članovi tima su:Nemanja Sajovic, Katarina Ilić, Jelena Peruničić, Katarina Lukić, Uroš Bogdanović

Tim za odnose sa predavačima – tim koji će svojim bezrezervnim zalaganjem obezbediti da najveći stručnjaci iz oblasti rešavanja studija slučaja prenesu na najbolji mogući način svoje znanje i deo iskustva na sve učesnike koji su početnici u rešavanju studija slučaja. Biti deo tima za odnose sa predavačima znači posvećenost.

Koordinator tima:Tamara Svorcan

Članovi tima: Jelena Dragićević, Mihailo Šajkunić, Jovana Joković, Marija Krasić

Tim za logistiku – tim za koji ne postoji nemoguće. Zadatak tima je da obezbedi da sve što je potrebno bude na pravom mestu u pravo vreme kako bi priprema i sama realizacija projekta protekla u najboljem mogućem redu. Biti deo tima za logistiku znači pravovremenost.

Koordinator tima:Vladimir Novitović

Članovi tima su:Tijana Šušić, Tamara Kočović, Jovan Stanković, Emilija Radovanović, Milica Mitrić

Koordinator za finansije – osoba koja prati i kontroliše sve novčane tokove u toku realizacije projekta i izuzetno uspešno balansira između želja i mogućnosti. Biti tim za finansije znači racionalnost.

Koordinator za finansije:Aleksandra Đukić

Šta je studija slučaja?

Pitaš se šta je studija slučaja?

Studija slučaja je analiza poslovne situacije bazirane na poslovanju stvarne ili izmišljene organizacije. Cilj analize studije slučaja je da se student koji analizira slučaj stavi u položaj menadžera ili poslovnog savetnika koji bi trebalo da reši neki poslovni problem. Analizom studije slučaja studenti daju preporuke organizaciji za prevazilaženje problema.

Studija slučaja pruža prikaz situacije u kojima studenti mogu identifikovati i rešavati probleme primenjujući stečena znanja tokom studiranja. Zahvaljujući rešavanju studenti dobijaju dragoceno iskustvo koje će im koristiti u budućnosti.

GDE JE PRVO TAKMIČENJE ODRŽANO?

Prva takmičenja u rešavanju studije slučaja su održana u Sjedinjenim Američkim Državama.

Kod nas, prvo takmičenje ovog tipa je održano 2006. godine, kada je studentska organizacija ESTIEM LG Beograd po prvi put organizovala Case Study Show. ESTIEM LG Beograd je ovim takmičenjem predstavio studentima način funkcionisanja kompanija. Studenti dobijaju profesionalno iskustvo, dok kompanije ostvaruju potencijalna rešenja svojih problema i u studentima pronalaze svoje potencijalne buduće kadrove.

Takmičarski deo Case Study Show-a pruža studentima šansu da rešavaju realne poslovne probleme, kao i da se upoznaju sa predstavnicima kompanija. Samo takmičenje traje dva dana, a studenti svoja rešenja prezentuju u timu od po četvoro pred predstavnicima kompanija i medija.

Uspeh samog takmičenja je prethodno iskustvo najboljih takmičara koji su dobili praksu u kompanijama koje su podržale projekat i čiju su studiju slučaja rešavali.

Partneri projekta

FINANSIJSKI PARTNERI

NATURALNI PARTNERI

INSTITUCIJE PODRŠKE