Kompanija Delhaize Serbia među milenijalcima je prepoznata kao moderna,estiem intervju društveno-odgovorna, multinacionalna kompanija, koja se ne libi da daje šansu i podrži mlade ljude. Studenti u toku i nakon završetka studija često svoj put nastavljaju preko raznih programa praksi koje nudi ova kompanija, a veliki broj njih u njoj nađe i svoj prvi posao.

Jednu od organizacija koju je prepoznala kompanija Delhaize Serbia jeste i ESTIEM LG Beograd, još 2016. godine, gde je saradnja prvi put uspostavljena na projektu Budi Coolturan. Saradnja je vremenom sve više rasla i ojačavala, i sada, 4 godine nakon toga, ponosno možemo reći da je kompanija Delhaize Serbia generalni partner organizacije ESTIEM LG Beograd.

Danas ćete imati priliku da čitate intervju sa Gordanom Panajotović, koja u kompaniji Delhaize Serbia radi na poziciji Talent Management & Talent Acquisition Head. Upravo Gordanina pozicija i značajno iskustvo čine je idealnim sagovornikom na razne teme koje su značajne mladima, te može savršeno da objasni kako izgleda korporativni svet.

 

Za početak, možete li malo da nam opišete rad u Vašoj kompaniji i šta čini posebnim rad u Delhaize Serbia?

Činjenica da smo jedna od najvećih privatnih kompanija u Srbiji, sama po sebi čini rad u Delhaize Serbia posebnim, uključujući uvek dobru organizaciju rada, internu komunikaciju, kao i saradnju između svih sektora, kako bismo našim kupcima pružili maksimalno iskustvo kupovine i proizvode najboljeg kvaliteta. Sve to postižemo snažnim timskim radom koji odlikuje apsolutna posvećenost našim obećanjima. Ono što timski rad kod nas čini posebnim je da ova naša kompanijska vrednost nije samo slovo na papiru ili website-u, već su upravo izuzetna povezanost i dobra komunikacija svih kolega pokazatelji da tu vrednost zaista i živimo. Mi smo uvek tu jedni za druge, kao čvrst i stabilan oslonac u svakodnevnom radu, ali i podrška za ostverenje zacrtanih i budućih ciljeva. Zadovoljstvo naših kolega je jednako važno kao i zadovoljstvo naših kupaca, bez obzira u kom sektoru kompanije radimo i zato kontinuirano nastojimo da prepoznamo snage, ali i oblasti za razvoj naših zaposlenih. Konstantno ulažemo i u procese modernizacije našeg poslovanja i prepoznavanja razičitih potreba potrošača modernog društva, uz pružanje unapređene i još bolje usluge. Verujemo da, kao deo globalne Ahold Delhaize porodice, mladim talentima možemo da ponudimo jedinstvenu priliku za sticanje bogatog iskustva i različitih veština i znanja kroz angažovanje u dinamičnom i stalno promenjivom okruženju.

Dosta članova ESTIEM LG Beograd nakon rada u organizaciji nastavi svoj put u kompaniji Delhaize Serbia preko programa prakse ili zaposlenja. Koliko oni budu spremni i kako rad u organizaciji utiče na njihovo privikavanje na korporativni život i sam posao? Koliko generalno rad u studentskim organizacijama pomaže pri prvom zaposlenju?

Svakako da rad u studentskim organizacijama predstavlja dobru polaznu osnovu za svaku mladu osobu. Iskustvo koje na taj način stiču, veoma je značajno za njihovo brže prilagođavanje kompanijskom životu. Veoma nam je drago kada vidimo da se ESTIEM članovi prijavljuju za naše talent programe, njihova energija i ideje nas uvek iznova oduševljavaju i zato ih pozivamo da nas prate i ove jeseni i prijave se za jedan od naših programa.

Koje su po Vama 3 osobine koje mora da ima svaki uspešan menadžer?

Jedna od važnijih osobina svakog uspešnog menadžera trebalo bi biti efikasnost u kontekstu usmerenosti ka kvalitetnoj realizaciji zadataka, ali i adekvatnog vođenja zaposlenih. To podrazumeva dobro planiranje i organizaciju poslovanja, kao i pravilno upravljanje, tj. korišćenje vremena. Posao menadžera često ume da bude dinamičan i nepredvidiv zbog čega su fleksibilnost i prilagodljivost na drugom mestu prioritetnih osobina koje krase uspešnog menadžera. Obzirom da menadžeri predstavljaju role model za zaposlene, takođe je vrlo važna liderska harizma i stepen motivacije članova tima, odnosno njihovo vođenje kroz personalizovan pristup i asertivnu komunikaciju, posebno u izazovnim, odnosno stresnim situacijama.

Pošto znamo da u svim kompanijama prave rezultate donosi tim ljudi, koje su to 3 stvari koje su neophodne da bi tim bio uspešan?

Tim je uspešan kada postoje posvećenost zajedničkom cilju, iskrena i otvorena komunikacija i vrhunska saradnja. Misija svakog tima jeste ostvarenje zajedničkih ciljeva, kroz povezivanje lične svrhe sa kompanijskom svrhom i strategijom. Kao što je važno razumeti cilj celog projekta, podjednako je bitno da su svi učesnici svesni jasno definisanih uloga, ali i međusobne povezanosti sa ulogama ostalih kolega. Tu organizacija rada igra ključnu ulogu. Spona između ova dva faktora je otvorena komunikacija koja podrazumeva i visok nivo transparentnosti i podrške između članova tima. Potrebno je deliti sva saznanja, a ujedno otvoreno priznati potencijalne greške ili nedostatak informacija. Osim toga, svaki tim je jedna zajednica, pa je značajno da članovi budu svesni svog uticaja. Stav pojedinca i eventualne emocije koje iskazuje mogu da se prenesu i na ostale članove, odnosno celi tim. Dakle, ključan je odnos poverenja, koji će omogućiti da članovi tima dele međusobno ne samo sopstvene snage, već i slabosti i samim tim kontinuirano rade na unapređenju svojih performansi.

Možete li da nam opišete kako je izgledao Vaš najlepši dan u karijeri?

Najlepši dan u mojoj karijeri bio je kada sam na jednom od timskih sastanaka dobila kolektivnu zahvalnost od svih članova tima za postignute rezultate i kreiranje dobre sinergije zaposlenih. To je zapravo bilo veliko priznanje za sve nas. Timski duh i pozitivan elan koji su prožimali svaki radni dan, donosili su zadovoljstvo i kreirali atmosferu dobre energije. Kako smo to postigli? Upravo, adekvatnim prepoznavanjem angažovanja zaposlenih i uvažavanjem njihovog ličnog doprinosa, što je nedvosmisleno uticalo na njihovu posvećenost, a reflektovalo se kroz odlične rezultate i postignuća.

Mi smo veoma zadovoljni saradnjom sa Vašom kompanijom, mnogo možemo da naučimo iz nje, te nam znači podrška koju nam pružate, a kako Delhaize Serbia vidi saradnju sa organizacijom ESTIEM LG Beograd?

Kao kompanija čiji je jedan od glavnih strateških ciljeva prepoznavanje i razvoj mladih talenata, drago nam je da podržimo vašu studentsku organizaciju. Naše godišnje partnerstvo traje četvrtu godinu za redom, a rezultat toga su brojni lokalni i internacionalni projekti.

I za kraj, koji je Vaš savet studentima koji su na početku karijere?

Izuzetno je važno da studenti na početku karijere kontinuirano rade na praktičnom unapređenju ličnih veština, znanja i sposobnosti. Svaki student izgradnju karijere trebalo bi da započne jasnim definisanjem sopstvenih ciljeva, kao i prepoznavanjem svojih sposobnosti i spoljnih uticaja. Kako bi ciljevi bili ostvareni, potrebno je posvećeno upravljanje faktorima na koje možemo uticati i dalji rast i razvoj na ličnom planu, kroz hrabri iskorak iz postojeće zone komfora. Iz tog razloga, moj savet studentima je da uvek budu uporni i istraju u realizaciji planiranih aktivnosti, grade fleksibilnost u kontekstu promenljivih okolnosti u kojima živimo i radimo i naravno, da koriste svaku priliku za učenjem i usavršavanjem. Jer, put do uspeha nije pravolinijski. Izazovi i prepreke su neminovnost, ali ukoliko postoji snaga posvećenosti, ciljevi će biti ostvareni, a karijerne ambicije postaće realnost.

 

Hvala Vam na razgovoru i što ste izdvojili vreme za ovaj intervju za naš Magazin. Sigurni smo da će mladima mnogo značiti da čuju reči i uvek korisne savete stručnjaka.

Svi iz organizacije ESTIEM LG Beograd su veoma ponosni na partnerstvo sa kompanijom Delhaize Serbia i nadamo se da ćemo uspešno sarađivati i u budućnosti kao što smo i do sad.